Angående viktnedgången:


Som jag befarade hade jag tappat ytterligare lite i vikt. Vill faktiskt inte tappa mer i vikt. Vill stå still. Blir rädd för mig själv när jag tappar. Det är inte meningen. Mitt liv går ut på kompensation. Att hålla ångesten borta. Mitt mål ÄR inte att gå ner i vikt. Verkligen inte nu.
Iallafall, till saken hör ju att jag de tre-fyra senaste veckorna verkligen slagits mig blodig mot kräks-monstret. Från att, i perioder tidigare under hösten, och de tre senaste åren över huvud taget, kräkts i perioder av en två veckor, i princip varje dag, till att den senaste månaden kräkts en gång i veckan. Och då inte under stora hetsätningar utan under mycket mindre former.
Detta i samband med att jag verkligen ansträngt mig med att äta någorlunda regelbundet med tre-fyra (inte fullvärdiga men ändå) måltider per dag.
Tidigare har vikten inte rört sig en jota, trots att jag kunnat köra dubbelpass på gymmet samt ätit kanske max en frukt och ett ägg efter träning. Eller bara massa småät och kräk.
Så, någon som varit i liknande situation? Min teori är att förbränningen äntligen bärjat kicka igång, och det är därför jag plötsligt börjar tappa vikt. Alltså sköter jag mig, maten och min kropp bättre än innan, men det resulterar i en viktnedgång (som naturligtvis inte får fortsätta). Låter det rimligt?

Kommentarer
Postat av: Fia

TACK snälla för din kommentar!

Ska bli bättre på att uppdatera, har haft/har hemskt mycket att göra.

Fortsätt kämpa och ge aldrig upp!



STOR kram Fia

2010-12-16 @ 13:41:03
URL: http://vagentillfriheten.blogspot.com
Postat av: Fia

.....och angående viktnedgången; visst har du rätt. När man börjar äta regelbundet och ordentligt så kommer förbränningen igång! Du kommer bli förvånad över HUR mycket du verkligen kommer att behöva äta. När jag började äta ordentligt gick jag upp 1 kg den första veckan, men sen la sig vikten still.....vilket betyder att jag måste äta EXTREMT mycket nu för att vikten överhuvudtaget skall röra sig!



Hojta till om du har några frågor!

KRAM

2010-12-16 @ 13:43:36
URL: http://vagentillfriheten.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0