fredag 1

Dagen har varit.. bra! Det kändes verkligen HUR BRA SOM HELSt hela dagen. Var nervös inför att tala med min lärare om min situation, och jag hatar att göra folk besvikna, för det är det det känns som om jag gör genom att riva deras illusion om mig. Bemöttes dessutom med kommentaren att "du är ju inte anorektisk" eller "du ser ju inte anorektisk ut". Kunde tagit åt mig och hatat mig själv men valde att skaka av mig det. Blir så jävla trött på folk som inte tänker ibland. Självklart tog jag åt mig, egentligen. Tänker: varför föddes jag med fel utseende? I kroppen "du-kommer-aldrig-se-smal-ut." Du kommer aldrig se smal ut. De senaste dagarna har jag känt mig äcklig och tjock och plufsig. Idag när jag var på body combat på sats såg jag i speglarna hur inte alls smal jag ser ut. Vad ska jag göra?
Dagen, iallafall, har varit väldigt bra överlag. Åt medhavd lunch i skolan, nästan allt, sedan ett äpple. Det höll fram till efter att jag fikat med några klasskompisar. Vet inte riktigt vad det är med den här grejen att jag känner att jag måste IVÄG. Får panik när någon vill umgås med mig en hel eftermiddag. Tex idag: skulle träna halv sex och en klasskompis hade tid att slå ihjäl fram till halv sju. Jag fick panik och började genast jobba för en bortförklaring till varför jag skulle vara tvungen att åka hem/iväg. Vad är grejen, ha? Den där tiden som jag vill ta hand om för mig själv är oftast just det tiden som leder till självdestruktivitet av något slag. Tex hetsätning. Och idag: åkte med tunnelbanan till min hållplats. Gick av, gick till en mataffär och köpte två bananer plus, efter lite betänketid, hundra gram godis. Fick ångest och åt lite (vet ej hur mycket) och skängde resten. Gick till biblioteket, kände mig helt utan riktning, tog tunnelbanan tillbaka igen. Allt detta varande utan mål och rikting leder till att jag dämpar ångesten med att äta. FARLIGT! Är så rädd för att gå upp i vikt. Att jag ska inbilla mig att jag äter för lite och äta mer mer mer för mycket. Efter träningen gick jag självklart till mataffär igen, köpte en smörgås för att jag var sugen på pålägget, ost och skinka. Tog några bett, det var gott, kom in i ätandet, mitt i tuggorna när jag försäkte njuta började jag känna smaken av förfärligt mycket smör. Fick panik och spottade i påsen. Känner mig äcklig när jag köper saker som jag EGENTLIGEN inte alls tilllåter mig att äta. Det är som om jag lurar mig själv. Det är det som kommer få mig fet. Sedan åt jag en persimon och en clementin.
Åt lite när jag kom hem på kvällen nu också, mitt vanliga småätande. Måste lära mig bestämma mig för en sak att äta, och sedan äta den. Inte småäta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0