heja

Det är tufft nu. Men jag ger inte upp, jag vill må bra, jag är värd att må bra. Jag vill ta hand om mig själv och min kropp. Jag vill känna energi och livsglädje, jag vill inte tänka på mat 23 timmar om dygnet och jag vill inte behöva gå hem efter en öl för att jag inte ens orkar gå ut med mina vänner. Jag vill våga tillåta mig själv att dricka en två tre eller sju öl om det är vad jag är sugen på. Inte ens alkohol kan jag tillåta mig att njuta av. Ingenting.
Frukosten, som jag alltid har haft väldigt lätt för, har blivit jobbig. Vill inte bli "mätt" av den. Har i princip skurit bort alla kolhydrater ur kosten, inbillar mig själv att det räcker med frukerna och grönsakerna. Lurar mig själv mer och mer. Denna vecka har jag dock försökt tvinga mig själv till att äta mer kolhydrater. Just för att undvika hetsätningar. Mitt minne är luddigt men vet att jag var kräkfri sedan i tisdags iallafall. Haft vänner på besök sedan dess, fått mig att tänka mycket. Bli rädd för mig själv. Så idag, när jag blev själv igen, hetsåt jag och kräkter två gånger. Det är det där satans kräkandet jag måste sluta med i första hand. Kroppen blir totalt ur balans.

Så, jag har lite förträngt mitt matschema från när jag var inlagd men det finns inpräntat ända in i benmärgen. Jag vet det.
 Det svåra är att hålla det på en nivå där min kropp inte ska behöva vara hungrig, men där jag ändå kan få slippe enorm ångest där jag känner att jag måste spy eller hetsäta. Jag vet att det är olika från person till person, men är det någon som har tips på ätabara ting som på något sätt inte triggar igång hetsätningar?

Frukost ca 8.15:
Tänkte försöka börja äta gröt igen. Det funkade jättebra i början när jag gjorde det.
1/2 portion havregrynsgröt, 1/2 banan (eller en apelsin) 2 msk frön/nötter, lingonsylt, kanel, mjölk, ev 1 msk kesella.
1 ägg, te

lunch 13.30:
en normalportion med mat bestående av protein, kolhydrater och fett
bör intas i lugn och ro


middag ca 18.30:
samma som lunch


ehhh, känner direkt hur jag börjar förhandla/förbjuda/neka mig själv saker. det som känns svårt nu direkt är ägget till frukost och middagen, att äta varm mat en gång till om jag redan ätit en ORDENTLIG portion på dagen. för tillfället har jag ju svårt att äta varm mat EN gång liksom. kanske ska börja med att denna veckan, försöka få lunchen att fungera som varm mat. ska rapportera här varje dag!

Söndagsmat: tacos med tortillabröd

måndag:
lunch: tacorester med spagetti

tisdag:
lunch: rotfruktsoppa med en smörgås

onsdag:
lunch: stuvade makaroner med korv

torsdag:
lunch: blodpudding med kesoröra, lingonsylt

fredag: något av tonfisk!

ja, detta är önsketänkande. behöver tömma frysen på allt jag fyllt den med. detta ska gå, det är ju asgoda grejer på menyn!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0