en bra dag?

Idag har varit en bra dag.
En bra dag i mitt liv nu för tiden är en dag då:
jag kan somna om efter att ha vaknat vid halv fem på morgonen. 
jag kan hålla ångesten i schack genom att ha ta en joggingrunda på förmiddagen. Den enda formen av fysiskt kompensation idag.
jag, till största mån iallafall, klarar av äta alla mina måltider sittande. 
då jag inte spenderar hela dagen i köket för att vara nära mat, smaka på mat, hålla mig undan från att smaka på mat, utan klarar av att spendera några timmar på mitt rum. Och göra något som inte alls har med mat att göra. 
jag inte börjar hyperventilera av ångest för att det är pappa som lagar middagen.
jag klarat av att stå emot både hetätningssug och kompensationssug.

Det är en bra dag i mitt 21-åriga liv nu för tiden. Om ett år ska en bra dag vara en dag då inte mer än, ja, kanske 20% av mina tankar ägnas åt mat. Det är helt sjukt att jag kan låta maten ta en så stor del av mitt liv. Den har tagit hela min tonår. Jag är så sjukt glad över att jag äntligen satsar på att ta mig ur det här på riktigt.

Så, i min vanliga dagbok skriver jag alltid en lista som heter
ALLA GODA TING ÄR TRE!
så här kommer min dagens
ALLA GODA TING ÄR TRE:

1. Kände ingen stress i morse när jag vaknade, valde att andas och göra iordning frukost i lugn och ro. För varje gång jag står emot stressen, ångesten och hetsen så blir det lite lite lite lättare att göra det även nästa gång. Good thing!

2. Har haft en fin sms-konversation med en klasskamrat. Hon berättade en sak som gjorde mig så glad att jag brast ut i storgråt (haha hormoner!). Känner en morot inför framtiden.

3. Stod på mig när de ringde från kommunen och sa att jag egentligen var tvungen att starta en kontakt hos psykiatrin i minn kommun för att få söka den vården jag tänk. Jag sa att det väl måste gå lika bra, om än inte bättre, att få en remiss och tillförlitlig diagnos av en läkare på en ätstörningsenhet, som jag dessutom har gått hos sedan jag blev sjuk. Hon om någon känner väl till min sjukdomshistora och problematik! Tack vare att jag stod på mig gick hon med på det, tillslut. Good thing!


Kommentarer
Postat av: camilla

Ett väldigt klokt inlägg :D tror man bhöver lära sig att se det positiva i saker för man är väldigt bra på att se negativa saker. Tummen upp för dig gumman :)



Taaac sötnos <3

Vågen var oförändrad men ekg ärdena hade blivit bättre så ja slipper inläggning :D du anar inte vilken lättnad det är :

åå jag är lycklig nu även om jag e besviken över vikten men de får komma nästa vecka helt enkelt :D



Pussar på dig

2011-02-08 @ 14:33:08
URL: http://resanupp.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0