dagens mat

Har haft för mycket ångest för att skriva matdagbok det senaste. Har blivit så mycket småätande och plockande och det har varit kaos i mitt huvud.
Jag tycker egentligen det är ganska fult att skriva ut matlistor, när man på något sätt vet att man inte äter fullvärdigt. Och jag blir medveten av det, när jag nu skrivet ner det, att detta inte är någon fullvärdig matdag. Att jag måste kämpa mer. Idag var jag tvungen att skriva ner, för matmonstret skriker att jag är äcklig som ätit så mycket. Det är inte ens mycket!
(Måste bara tilllägga att detta är FÖRSTA dagen sedan nyår som jag inte ätit två lagade mål mat under dagen. Två lagade mål mat, det har jag verkligen kämpat med!)

Frukost:
1 smörgås med keso, tomat och avokado
100 gram kvarg med 1/2 banan, bär och frön
te med mjölk
1 clementin

Lunch:
ca fem stora (lovar) bitar sushi, misosoppa

mellanmål 1:
ett halvt äpple, 1/3 smörgås

mellanmål 2:
ett äpple, lite småät av lakrits och yoghurtnötter (kanske fick i mig två bitar sammanlagt?)

Kvällsmål:
en smörgås med keso, avokado, tomat
50 g kvarg med bär, 1/2 banan, frön, en finncrisp
ett ägg (råkade stenhårdkoka det så åt inte hela ägg-gulan) med kaviar
en kopp te med mjölk

övrigt:
lite småät av frukt, finncrisp, frukt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0