det går

Utmaningar jag utsatt mig för (i vissa fall blivit helt utan förvarning bara blivit utsatt för) de senaste veckorna:
julbord
matpaj (med fetaost i)
lunch på max
middag på mc donalds
pasta
potatis
jasminris
potatisgratäng
ost
choklad
ostbågar
tacochips
hemmagjord pizza (!!)
falukorv

Sen, när klarar man utmaningen?
De jag skulle vilja säga att jag verkligen fullföljde, det vill säga utan fusk, är:
julbordet, potatisen, ostbågarna och tacochipsen (det var helt spontanät!) plus falukorven. Ja.. det har varit två mycket påfrestande veckor. Har ätit tusen nya saker jag inte ätit på säkert ett halvår. Utsatt mig för middagar och luncher i sällskap av människor. Och gud, den ångesten. Men gud, det går ju. Och utan någon vidare motion.
Och på två veckor, med totalt nya matvanor, har jag gått upp runt ett kilo. Ett kilo. Det känns just nu som minst fem. Men det är det inte. Måste tänka logiskt. Heja mig!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0