en riktigt luring (varning för lite dåliga vibbar)

Jag är så jäkla förvirrad. Visst, jag gör framsteg hela tiden. Jag lägger till mer och mer i min kost. Men, räcker det? När jag rannsakar mig själv (vilket jag gör i princip varje kväll vid läggdags), ja, hur har dagen sett ut då?

Jag har extremt svårt för att komma in i mitt matschema. Jag får sådan ångest av att veta exakt vad jag ätit, samtidigt som jag får minst lika stor ångest av att inte ha kolla på hur mycket jag ätit. Jag dämpar min ångest med ätande, vilket leder till mer ångest osv. Eftersom jag småäter mellan måltiderna drar jag nästan alltid ner på själva huvudmålen, anorexin säger till mig att "hallå så mycket småätande som du har ägnat dig åt i efter/förmiddag så borde du inte äta lunch/middag alls egentligen."
Och jag har faktiskt, i just de situationerna, fortfarande väldigt svårt att kunna se klart och tänka logiskt. Där och då. Jag VET att det ofta knappt blir halva normalportioner. Massa grönsaker, lite kött/protein och lie kolhydrater. Jag har börjat lura mig själv med grönsakerna till och med. Jag tycker att det verkar så vettigt, och bra, just där och då. Jävla matmonster, jag blir galen. Fast vad som gör mig mest galen är att veta att jag ännu inte är uppe i en bra dagsranson, varken kalorimässigt eller näringsmässigt. Jag tänker varje kväll att: imorgon, imorgon SKA jag ta mig tusan följa schemat. Följer juschemat kanske jag inte får det där extrema suget i magen efter och mellan måltiderna.
Men ändå, så står jag där nästa morgon vid frukost och hör matmonstret viska: "men full mängd..? är du säker? du kommer ju ändå småäta sen vilket kommer göra att du ligger ÖVER matschemat, ditt äckel. du kanske inte behöver ta fullt så mycket yoghurt? eller fullt så mycket flingor? eller?"
Och jag går på det, gång på gång. Så jävla dumt. På riktigt, jag blir rädd för mig själv när jag är så lättlurad. Blir rädd när jag förstår vilken jäkla makt vi kämpar mot. Vilken lurendrejare den är. Att vi måste ligga steget före, vara smarta, överlista anorexin. Stänga av öronen och tänka på bättre grejer.
Men hur gör man det?

Kommentarer
Postat av: camilla

vad läskigt för lite sånna känslor får jag också ibland. Inte så jag drar ner på måltiderna men tankarna kommer hela tiden. jag äter inte riktigt efter fullt schema än. har två glas mjölk som ska in + en mjuk macka på kvällen istället för en hård. ochhela veckan har jag tänkt att ja ska byta ut den där hårda mot en mjuk men varje dag har jag backat undan precis när jag ska göra de o tänkt. Imrogon då gör jag de..men de har aldrig blivit av. Så igår tala ja om de för pappa så nu ska han hjälpa mig på kvällen för jag vill ju komma framåt liksom och inte stå kvar och stampa! så nu sjutton :D



Haha tyvärr va den yoghurten inta alls god så nu har jag köpt blåbär igen hihi :D

Jaa du måste testa. kanel och yoghurt på gröt, svingott :D



Hur är allt med dig idag??

Pussar

2011-01-30 @ 09:24:26
URL: http://resanupp.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0