heja mig

Idag har jag nästan följt mitt matschema till punkt och pricka! Hade en himla diskussion med mig själv vid mellanmålet. Det här med att äta flera gånger per dag är så sablans jobbigt, förut åt jag ju ofta kanske bara två större mål per dag. Varje gång jag påbörjar en måltid känns det som om jag också riskerar att påbörja en hetsätning. Är varje gång rädd för att jag liksom inte ska kunna sluta.
Men eftersom jag satt på föreläsning under mellanmålet tänke jag att "okej, du kanske inte känner dig hungrig nu, MEN: det är tre timmar sedan du åt sist, det är minst tre timmar tills du ska äta igen. denna mackan kommer du ändå klämma i dig ikväll om du inte äter den nu. dessutom maxar du din förbränning genom att äta oftare. kom igen nu!" Så jag kom igen, och åt mackan. Gud vad gott det är att äta när man kan sitta i lugn och ro och känna smaken!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0