heja mig!

Hej hej hej!

Det har varit en ganska seg och jobbig dag idag. Somnade runt ett i natt kanske och vaknade vid fem och kunde sedan inte somna om. Hade konstiga ryckningar i bröstet (hjärtat slog som det ska, kändes mer som någon nerv som ryckte) och jag kunde inte riktigt komma underfund med om det var pga av ångest, eller om jag fick ångest pga ryckningarna. Håhåjaja. Blir galen av hur svårt det ska vara att komma in i de regelbundna måltiderna. Eller, det som sabbar är ju att jag, när jag får ångest, börjar småäta vilket aldrig leder till något positivt. Jag får mer ångest och antingen äter jag mer och mer, eller så drar jag ner på nästa måltid och sedan fortsätter det så dagen ut. Att man aldrig lär sig va! Jag borde ha lås på kylskåpet, som öppnas prick 8, 12, 15, 18 och 21, haha.

Men, ändå så känns det som om jag är påväg, mot liv. Skrev ett mail till min bästa vän, som var början av vägen ut ur det här för mig, igår. Där jag tackade henne för just det. Hade fått ett svar i morse som gjorde mig glad och varm i hela hjärtat.

Ikväll blir det förhoppningsvis sushi till middag! Sedan ska jag på bio med några vänner, det blir nog bra, känns bra att komma ut lite. Jag ville se Svinalängorna, men vi ska se The tourist. Mr. Depp Brukar ju funka så. :)
Funderar lite på om jag ska våga på mig något gott till bion. Vill liksom inte förstöra resten av helgen för mig, vilket det ofta gör om jag känner mig lite tvingad till att äta, liksom för sällskapets skull. För dessa vänner är lite.. jag är lite rädd för att påverka dem. Men samtidigt, för att vara ärlig mot både mig själv och dem, så skulle jag vilja kunna säga att "nej, jag är ledsen, jag skulle gärna äta godis ikväll men jag tror inte jag klarar det. Inte när jag varit såhär ostabil det sista."
Ah, får tänka på det en stund till!

Puss!

Kommentarer
Postat av: Cilla

Sv: Jo variation är ju alltid bra i alla sammanhang. Kroppen mår bättre av det, är bra att trotsa ångesten och testa olika saker plus att man får olika och nya smakupplevelser :) ska strax lägga ut förslag på kvällsfika som jag fått. Och tack sötnos :D <3

2011-01-28 @ 18:06:24
URL: http://bloodysabbath.blogg.se/
Postat av: camilla

Svinalängorna var skitbra, väldigt sorglig men absolut sevärd. tycker verkligen du ska se den :D hur var bion du var på? :D Vem var du på bio med? :)



Pussar

2011-01-29 @ 07:45:34
URL: http://resanupp.devote.se
Postat av: Hanna

Men visst är det så=) Jag väljer nästan alltid hellre en god macka än godis även om jag såklart kan få godissug någon jag med, man är väl inte mer än människa=)Men att det ibland är lättare med godis är kanske inte så underligt, det är ju sött och vi är ofta rätt präglade på att sött är bra liksom, snabb energi...



Ja-a väntetider är inte kul någonstans!! Hihi, åh filmjölkslimpa är inte dumt, jag har en surdeg nu så jag bakar mest surdegsbröd. Eller ja, jag började just, har gjort två omgångar.



Jag fick äntligen tag på scä i fredags (mail var tydligen rätt väg att gå, fick svar inom en timme) och det visade sig att dom skickat en kallelse som ännu inte nått fram så jag har en tid den nionde februari nu. Nej, det där med att skicka folk från slutenvård till ingenting har jag upplevt förut, dom ville göra det när jag låg på psyk för ett antal år sen. Hade legat inne i två månader och dom ville bara skicka hem mig med en remiss till öppenvården som skulle ta emot mig... när dom hade tid.



Hoppas du får veta något snart, för som sagt den där väntan har ju nästan ihjäl en!



Jag är 24, eller ja 25 i vår och i sommar har vi varit gifta i fyra år=) Han förstår inte riktigt nej det skulle jag nog inte säga men hur kan man egentligen förstå när man inte varit där själv. Han vill i alla fall hjälpa mig och det känns som att det är det som är huvudsaken.

2011-01-29 @ 21:41:37
URL: http://uppfortsomfan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0