heja på en tisdagsmorgon

Godmorgon!

Har fått nästan tio timmars sömn i natt men känner mig trött i kropp och knopp ändå. Det sliter visst att förflytta sig från stad till stad i detta avlånga land!
Idag ger jag mig på ännu en dag med matschemat. Det är väldigt svårt än så länge, eftersom mina tider i skolan gör att jag aldrig är ledig över lunch tex. Går oftast 9-14, eller idag tex 12-16. Det blir lite kaos i hjärnan! Men det ska jag klara. Har precis fått i mig en god frukost med tillbehörande kaffe. Jag ÄLSKAR frukost. Har alltid gjort, skulle kunna äta frukostmat till alla måltider, hihi. Tråkigt att jag gjort mackor till en jobbig grej på sistone bara, men det jobbar jag på. Tuggar och njuter. Mackor är gott! Minns sist jag började äta efter matschema, hade också på den tiden lite svårt med det här att göra val, vilket jag löste genom att inte göra valet. Vad sägs om en limpmacka med: skinkost, skinka, hushållsost, keso, randig kaviar, saltgurka och vanlig gurka? Mmm sa jag då!

Vad gillar ni att ha på mackan? Har tänkt testa den lite hypeade jordnötssmör&banan-mackan. Ska bara vänta in mina csn-pengar så att jag har råd att köpa jordnötssmöret!

Puss.

Kommentarer
Postat av: camilla

Du är så duktig :D Älskar också frukostmaten :) specielt rostade mackor med smör och sylt :D och sen mjukost med gurka på nomnom. Äggmackor är också fint hihi.



ja men de är ju bäst att du fixar maten först och sen kan du ju lägga på nd om du märker att du inte ökar i vikt :) vad äter du till frukost? :)



Ja är sjukskriven fram till 17 januari men jag kommer få ökad sjukskrivning.. hur har du det?



Kramis

2011-01-04 @ 09:40:15
URL: http://resanupp.devote.se
Postat av: camilla

Haha undvek du också kolhydrater och grejs innan? jag gjorde det och åt varken pasta7ris/bröd7flingor osv.. eller jag åt gröt xD men ja har alltid älskat potatis så nu äter jag det jämt typ haha :D mums. med massa ketchup på^^

Jag brukar laga mat men vi äter tillsammans, eller på lunch äter vi inte alltid ihop men middagen äts tillsammans :D hur gör du?



Åt du mkt kvarg innan du fick hjälp? :O jag åt ett paket kvarg varje dag till kvällsmat xD haha. Hur mkt kvarg tar du nu?



vad läser du för något? :)

Ja, asså jag ville verkligen inte bli sjukskriven först men nu inser jag hur skönt det faktiskt är. Att kunna tillåta sig själv att bara slappna av liksom.. sen får man enligt min behandlare inte läsa om man har bmi under 16 typ..



Kramar i massor

2011-01-05 @ 08:01:41
URL: http://resanupp.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0