nej alltså

Hej!

Idag har varit en riktigt riktigt tuff dag. Hade nästan glömt hur det kändes att ha sådan extrem ångest som jag haft idag. I princip hela dagen, dessutom. Jag brukar försöka vara positiv, men idag har der bannemig inte funkat. Har haft en klump i halsen hela dagen, ett gråt som kläckt upp ibland. Det började snett redan vid frukost då jag inte kunde bestämma mig för vad jag skulle äta, vilket ledde till lite småplock (vilket jag VET att jag måste akta mig för!) och plötsligt hade jag ingen koll alls på hur mycket jag fått i mig.. Och på den banan har det fortsatt hela dagen. Bedövat ångesten med att äta mer, vilket lett tiill mer ångest osv osv osv osv. Blä. Eftersom jag ätit så konstigt är jag uppblåst och känner mig pluffsig.
Känner mig som en dum och jobbig och dålig dotter dessutom, kan inte lägga över all min ångest på min familj heller, därför håller jag tyst. Äter i smyg och gråter i smyg.
Åh, jag vet alla anledningar till varför jag mår som jag gör, egentligen. Jag orkar bara inte riktigt ta tag i det idag. Den ovissa framtiden är det jobbigaste.

Imorgon börjar jag om igen, ska äta en ordentlig frukost efter matschema. Är inte öppen för förhandling!

Hoppas ni haft en bättre söndag, puss.

Kommentarer
Postat av: Hanna

Låter inte som någon vidare söndag det där. Hoppas det är bättre idag.



Vet inte riktigt varför dom remitterade tillbaka mig, kanske hade enorma köer till annan vård? Jag vet inte alls. Vet bara att jag verkligen hade behövt lite stöd nu men jaja. Hoppas du får vård där och att det fungerar bra för dig. Det där med att ha ett liv ja... det var det länge sen jag hade. Men vi kan ju alltid ses om du skulle ha tråkigt då för jag har det förmodligen=p



Jag har varit sjuk.. jadu, det är så svårt att säga. Jag har tänkt fel länge, försökt få hjälp sen mars/april kanske förra året eller lite tidigare. Då tränade jag för att få äta.. sen fortsatte de så under sommaren, drog ner lite här och lite där och tränade lite mer och framåt hösten så åt jag mindre och mindre. Fick "hjälp" i november men det har ju inte riktigt blivit något av med något än. Hur har det varit för dig?



Kram



2011-01-24 @ 09:49:29
URL: http://uppfortsomfan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0