uppdrag: utmaning!

Det här året ska det ta mig tusan vara slut på fjanterier för denna lilla dam!
Jag har under min sjukdomsid helt tagit ifrån mig själv rätten att njuta av saker, men i år är det bannemig dags. De senaste åren, när jag dragits mer med bulimiska perioder, har jag liksom kunnat smaka på kakan utan att behöva äta opp den, om man säger så. Ett konstigt beteende jag dragit på mig är att tugga på saker och sedan spotta ut dem, eller att tex om jag ska äta något, så måste jag modifiera om hela rätten/godsaken. Ta bort/lägga till saker för att det är så himla svårt att just bara äta DEN jobbiga grejen. Spä ut den med kalorifattiga saker.
På senaste tiden har jag märkt hur GODA saker är, när man vågar tugga dem ordentligt. Och utan att spä ut dem med massa grönsaker och sallad och kryddor. (Men också, hur gott sallad faktiskt kan vara om man också tuggar det i lugn och ro och njuter av smaken!) Så himla tråkigt att sitta med teskedar och ta minituggor och dela upp maten på konstiga vis och äta var sak för sig och bla bla bla.
Nu var det inte det detta inlägg skulle handla om, utan att jag ska sätta upp små utmaningsmål jag ska ha tagit mig an innan året är slut.
Nummer ett på listan får bli ett jag tänkt på flera gånger de senaste dagarna:

1. Äta en semla.

Jag ÄLSKADE semlor när jag var liten. Min pappa älskar semlor. Känner jag honom rätt har han redan köpt årets första, han brukar köpa säkert en i veckan från då de börjar säljas i butikerna tills semledagen når slut.
Nu kan jag inte minnas senaste jag åt en semla, minns när jag började be om att få äta en halv. Vilken jag skrapade av grädden från, åt upp den mesta mandelmassan och kanske locket. Senare har det kanske blivit någon tugga semla under hets, eller 1/4 jag tryckt i mig någon kväll men inte kunnat behålla. För se, grejen med utmaningarna är inte bara att jag ska äta dem, utan också njuta av dem. Äta dem på ett "vanligt" vis. Som man äter semla när man äter semla.
Flera utmaningsuppdrag kommer med tiden!

Kommentarer
Postat av: camilla

Ja du ska verkligen vara STOLT över dig själv :) vet du vad som kommer hända nu? med hjälp och sådant??

Vet att du kommer fixa en semla också :D det ska jag också försöka göra, med all grädde och mandelmassa i :O



Ja visst e tecknat myysigt :) har inte sett den senaste shrek filmen, är den bra?

av de äldre så äälskar jag typ alla: sjöjungfrun, askungen, lejonkungen, törnrosa, skönheten och odjuret...jaaa alla :D

2011-01-14 @ 07:20:45
URL: http://resanupp.devote.se
Postat av: camilla

Ja du ska verkligen vara STOLT över dig själv :) vet du vad som kommer hända nu? med hjälp och sådant??

Vet att du kommer fixa en semla också :D det ska jag också försöka göra, med all grädde och mandelmassa i :O



Ja visst e tecknat myysigt :) har inte sett den senaste shrek filmen, är den bra?

av de äldre så äälskar jag typ alla: sjöjungfrun, askungen, lejonkungen, törnrosa, skönheten och odjuret...jaaa alla :D

2011-01-14 @ 07:21:02
URL: http://resanupp.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0