det där med alkohol

Har ett litet dilemma, angående det här med alkohol. Minns ju som sagt inte sist jag drack alkohol utan att det ledde till hetsätnig under natten, eller i "bästa fall" dagen därpå. Efter varje gång hatar jag mig själv, bannar jag mig själv och säger "jag kan inte hantera alkohol, jag borde sluta dricka." Kanske borde jag sluta dricka. Kanske inte. Jag vet inte.

Just det här "nä nu ska jag inte dricka på minst en månad, då jag kan hantera det!" leder till ett förbud. Och i min bulimska tankevärd är ju förbud till för att brytas. Tyvärr. Jag VILL ju kunna dricka alkohol utan att få ångest. Jag har ju roligt. Jag super mig inte medvetslös. Jag kan bara inte tillåta mig den njutningen, de kalorierna.

Mitt dilemma gäller den stundande lördagen. Det gick ju dåligt i lördags. Efter det har jag tänkt "nä, nästa helg måste du vara nykter. Du kan inte dricka två helger i rad, så onödigt!!" Men samtidigt, kanske det är just det jag bör göra, för att bevisa att det någon gång går att dricka en gång till. För att denn gången inte måste blir som den förra. För att avdramatisera det hela. Som ett barn som varit nära drunkna, då ska man ju bada med dem så snabbt som möjligt igen, annars blir det där vattnet världens största och hemskaste grej.
Så.. ja. Kanske borde ta och prata med min behandlare om det på fredag. För jag vet verkligen inte vad som är klokast just nu.

Kommentarer
Postat av: Matilda

Tack, kul att du gillar bloggen!



Ps. Jag dricker inte alkohol. Är inte redo för det, mår inte bra av det. Lätt beslut, när jag väl hade tagit det. SCÄ är grymt! Jag kommer bli frisk tack vare dem. Vad tycker du? Har varit ätstörd i fyra år, men häromdagen kom jag på att jag använde träning som ångestmedicin på ett konstruktivt sätt flera år innan matproblem bröt ut.. Du då?

2011-03-08 @ 23:35:24
URL: http://moietmonmonstre.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0