det här med smaker

Varje gång jag äter något blir jag livrädd. Det. Smakar. Så. Gott.
Så. Mycket.
Herregud. Jag blir livrädd på riktigt. Smaker som är så klara och pikanta. Känns som om de tar upp hela mig. Fyller mig och min mun. Livrädd för dem. För att börja hetsäta. Vill ha mer och mer. Varför är det så?
Har märkt att jag blir extremt stressad och förvirrad av att blanda smaker också. Kan inte urskilja dem och allt blir en enda röra. Kan inte avgöra om det jag äter är gott eller ej. Är det här en friskt eller sjuk grej?
Tänker på innan, då jag alltid, alltid alltid dränkte maten i ketchup (detta var främst under de långa stora bulimiska perioderna faktiskt). Den tog upp all smak. Nu skulle jag liksom bara bli jätteförvirrad av ketchupen.


Kommentarer
Postat av: camilla

Att du vill ha mer kan inte bero på att du äter för lite underdagen eller för små portioner?



Haha du jag åt allt med ketchup förr men sen jag blev sjuk så blev de onödiga kalorier liksom men nu har jag vågat börja ta det igen och jag älskar det :D äter det till allt typ xD haha



Hur är allt med dig annars?

kramar

2011-03-10 @ 08:32:18
URL: http://resanupp.devote.se
Postat av: camilla

HAHA nooo du kan ju inte överge din ketchup, vad för slags vän är du då? :P hahaha :)



Men hur äter du på en dag? kan du inte skrva upp en typisk matdag? :)

Asså allt känns så jäkla bra just nu :D är inne i en riktigt bra period och allt bara flyter på liksom :D vet inte vad nästa utmaning ska bli hehe, ska till gbg imorn så då blir det nog utelunch :D vad är din kommande utmaning? du är grymt bra ska du veta <3

Fortsätt kämpa sötis <3

2011-03-10 @ 19:47:57
URL: http://resanupp.devote.se
Postat av: Agnes

Tack så mycket, det värmer! Men eller hur! Jag vet inte hur ofta man kommer på sig själv med det ständiga jämförandet "men hon kan" osv osv... Men som sagt, att utgå ifrån sig själv är det enda man kan göra. Det som är rätt för mig, är nödvändigtvis inte rätt för någon annan. Det är något man borde tänka på lite oftare... I alla fall jag ;)



Kram!

2011-03-12 @ 16:31:08
URL: http://vilsenagnes.blogg.se/
Postat av: camilla

Haha bra :D



Åå jag förstår dig, du har många kompensationstankar då? men vet du att anledningen till att du hetsar kanske är för att frukosten är för liten? de berättade på kursen jag var på att det är superviktigt att inte kompensera efter överätning för det är då man blir hungrigare till nästa gång osv och vips e man inne i en ond cirkel. Kan du inte försöka att ta mellanmål och större luncher till att börja med?



Åå tack vad glad du gör mig :D så fruktansvärt kul att läsa att folk kan märka skillnad på mig för jag själv märker väl kanske inte alla framsteg jag gör även om jag är medveten om att de går framåt :D



Du kommer fixa det här gumman, jag är helt övertygad om det du är så bra, så stark och så peppande. Jag tror på dig <3



Många kramar sötnos<3

2011-03-15 @ 13:18:38
URL: http://resanupp.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0